joi, 4 august 2011

Peştera din Grădina Zmeilor

.

În rezervaţia naturală „Grădina Zmeilor” din Gâlgău Almaşului, judeţului Sălaj, există şi o peşteră naturală, ulterior lărgită de localnici. Intrarea în ea se află în spatele grupului de stânci numit „Zmeul şi zmeoaica”.

„Adio, soare şi căldură!” îi fac semn soră-mi, pe care n-o veţi vedea în aceste imagini, deoarece s-a aflat de cealaltă parte a camerei foto.

Antecamera. Toată lumea s-a echipat cu câte o sursă de lumină.

Surpriză. Podeaua, de obicei uscată, e acum inundată. Suntem fără cizme de cauciuc, putem inainta numai pe porţiunile laterale, cu grijă, pentru că alunecă.

În apă, plutesc deşeurile abandonate de vizitatorii dinainte.

Silkie, labradorul soră-mi, ne supraveghează înaintarea.

Gabi, nepoata-mea cea strălucitoare.

Ovidiu, tatăl ei, fotografiat la răscrucea de tunele unde ne-am oprit şi am hotărât să ne întoarcem.

Gabi examinează reflexiile aurii de pe pereţi, unde granulele de mică par să formeze un filon de aur.

Poarta către lumea de afară.

.

Un comentariu: